Handbal clinics voor de uilenburcht

Via handbalvereniging Excelsior ’53 werd ik geattendeerd op handbal clinics voor het basisonderwijs. Op www.handbal.nl/gooijijdebaldoor/ moest ik mijzelf inschrijven, vervolgens kon ik op locatie een trainer boeken voor de desbetreffende dag. Enorm gebruiksvriendelijk en geen extra belasting op de vereniging. Had iedere sport maar dit systeem. Want naast dit voordeel was het ook nog eens gratis voor de school waar ik de gymles verzorg.

Op de dag zelf kwam de trainer, zij had zelf ballen, doelen en zelfs Tess Wester mee! De kinderen leerden gooien vangen en vooral eigen vaardigheden in de eerste les, de lessen die daarop zouden volgen stonden meer in het teken van samen spelen en tegen elkaar handballen. Ik had de mazzel dat de handbalvereniging bij mij school in de buurt zit, daardoor kon ik met een aantal klassen op een echt handbalveld het spelletje spelen!

Ken jij nu ook een gymdocent die hier van moet horen. Stuur dan de link door en laat zoveel mogelijk kinderen hiermee in aanraking komen!

Met sportieve groet,

Bart de Haas